eina semafor

Promo Faqs COVID

Respuesta de la CNMC al Gremi respecto a su denuncia por afectación de la unidad de mercado de la ZBE del Ayuntamiento de Barcelona

Hoy, 12.05.2020, la Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia publica, en su Nota mensual de actuaciones, un resumen de su informe respecto a la denuncia formulada por el Gremi el pasado 29-01-2020 en relación a la Ordenanza relativa a la restricción de la circulación de determinados vehículos en la ciudad de Barcelona con el objetivo de preservar y mejorar la calidad del aire (Zona de Baixes Emissions) y sus efectos negativos sobre la unidad de mercado.

Al ser una nota resumen, hemos solicitado el informe de la CNMC completo para analizar todo su contenido, del que les informaremos.

Recordamos que el régimen sancionador, previsto en la Ordenanza de la ZBE del Ayuntamiento de Barcelona, está suspendido hasta pasado 1 mes desde el levantamiento del Estado de Alarma.

La Generalitat rehabilita els procediments d’inspecció sobre activitats empresarials considerades potencialment d'alta incidència ambiental

La RESOLUCIÓ TES/973/2020, de 7 de maig, publicada avui al DOGC, rehabilita els terminis de diferents procediments tramitats per la Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic que van quedar suspesos per la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

Entre els procediment rehabilitats es troba els d’acció d'inspecció ambiental integrada, regulada per la Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats, que comprova el grau de compliment de les condicions fixades en les autoritzacions ambiental de les activitats empresarials considerades potencialment d'alta incidència ambiental.

Encara que no afecta directament al perfil normal i majoritari de taller, sí afecta, però, a entitats com les de l’àmbit de la gestió de residus i instal·lacions per al tractament de superfície de materials, objectes o productes, amb la utilització de dissolvents orgànics, en particular per a aprestar-los, estampar-los, revestir-los i desgreixar-los, impermeabilitzar-los, encolar-los, lacar-los, pigmentar-los, netejar-los o impregnar-los, amb una capacitat de consum superior a 150 kg de dissolvent per hora o superior a 200 tones per any.

GREMIO DE TALLERES DE BARCELONA

mensaelect